Zadání zní jasně – máme dopravce, máme zadavatelé přeprav, jen je potřebujeme propojit. Ale jak? Tento projekt vznikal od nuly, proto jsme se nevyhli celému designovému procesu: UX research, UX design, prototypování, testování prototypu, UI design. Projekt probíhal ve spolupráci a s klíčovou podporou interního produktového týmu.
UX research je pro vývoj jakékoliv aplikace základem. Hned od začátku jsme rozběhli nábor participantů výzkumu z řad přepravců i zadavatelů přepravy, tedy budoucích zákazníků, pro které se tato aplikace má vyvnout. Je to důležitý krok k pochopení zákazníckých potřeb, co má za následek výrazné zvýšení úspěšnosti projektu.
Na základě zmapování zákazníckych potřeb máme navržený wireframe (drátěný model), který nám slouží pro rychlé a levné otestování našich myšlenek, jak celý projekt uchopit. Ale také zjišťujeme, jestli jsou texty srozumitelné a používané v praxi. Wireframe iterativně vylepšujeme a znova testujeme.
Máme wireframe, který je teď připraven pro UI designéra. Ten se postará o vizuální stránku projektu a konzistentně vše propojí s design systémem, vtomto případě Material UI. Před samotným vývojem ještě vše propojíme do funkčního prototypu, který znova otestujeme a doladíme poslední detaily.
Minimum viable product (MVP), nebo minimální životaschopný produkt funguje, teď máme možnost vše měřit, vyhodnocovat a najít problematická místa, které je potřeba dál vylepšovat.